Äta lyxmuffins nu :)

Hej!
Gör typ ingeting just nu bara ser på tv och kollar facebook litegran. Nu ska jag äta en lyxmuffins mums. Snart ska jag äta lunch vid 11.00 elr 12.00. Det blir och äta makaroner och nånting vet inte riktigt. Ikväll blir det och bara ta det lungt sen ska jag gå och sova tidigt satt jag årkar med skolan imorgon. Men nu måste jag äta upp min lyxmuffins satt den inte smälter.
Så här ser mina muffinsar jag gör :) Dom är jätte goda.
ingredienser:
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
100 g smör
1. Vispa ägg, socker, vaniljsocker och salt pösigt.
2. Blanda sedan mjöl, kakao och smör och rör ner i smeten
3. Sätt 1 msk i varje bullform och grädda i 15-20 min på 160 grader.
100 gr smör
4 msk socker
2 tsk mjöl
4 tsk kakao
1 dl grädde
1 dl mjölk
Alla ingredienser ovan blandas och kokas i 3 min
fyll i formarna och frys. Tas fram 10-15 min före och klicka vispad grädde ovanpå.
Foto: Jeanette (mamma)

Kommentarer
melinda

gott :)

2011-03-07 @ 15:25:11 | http://fckingcrazy.blogg.se/
Mormor

MUMS MUFFINSARNA! får mig att komma ihåg någon som snart fyller år. Nu kommer våren, HÄRLIGT!

2011-03-17 @ 13:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback