Miniklubb i Lördags

Hej

Har inte bloggat på länge eftersom att det är mycket i skolan läxa och sånt sen är det ridningen också har jag fått en medryttarhäst som jag har på torsdagar mycket på veckorna och ridlektion på tisdagar. I lördags var jag på stallet och var med på miniklubbtävling det gick super jag red Lina som jag har gjort 3 gånger nu jag har varit nöjd när tävlingen var slut och vi åkte så fick jag med mig en rosett alla gångerna jag har tävlat. Jag tävlade i cavaletti med hästen Lina hon är så snäll det gick bra men innan vi startade så bet hon mig på armen blev ett litet märke men det syns inte så mycket, men det var mest att hon tog i tröjan så det blev inte så som jag blev biten av en som heter pasadena han blev jag biten av en gång och då syndes det,  det gjorde så ont, det blev då ett blåmärke runt det och sen i mitten var det ett bitsår i mitten av hans tänder och det var inte nå kul alls :/ men annars gick det jätte bra på tävlingen :D Igår var det nån lektion klockan 7.00 till 10.00 på morgonen i stallet då fick jag kliva upp tidig inte kul men det var kul i stallet men jag var trött. Det var tidigt för att vi skulle ge hästarna mat och stoppa ut dom i hagarna också fickade vi medans dom var ute i hagen sen pratade vi om hur man ska hantera hästen och sig själv på säkert sätt. Det tyckte jag var bra när hon tog upp det. Hon som höll den där lektionen eller vad man nu ska kalla det heter Cecilia hon var jätte duktig tyckte jag hon berättade bra och sånt. På den där lektionen var det två från min ridgrupp och min syster var där ooch en jätte snäll kompis till mig och min syster :D

Kram emilia :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback